اخبار ویژه اخبار ویژه

بازگشت به صفحه کامل

شناسه : 7237122
در جلسه کارگروه کمیته جامعه ایمن

محمد حسین هدائی شهردار میبد بعنوان رئیس کمیته راهبردی جامعه ایمن شهر میبد انتخاب شد


فرماندار میبد گفت: یکی از حوادثی که همشهریان بیشتر درگیر آن هستند حوادث رانندگی است بطوریکه در شهرستان میبد در 4ماهه گذشته 6 تصادف منجر به فوت داشتیم.

به گزارش میبد خبر به نقل از روابط عمومی شهرداری میبد، جلسه کارگروه جامعه ایمن با حضور فلاح فرماندار میبد، محسن فلاح معاون فرماندار، محمدحسین هدائی شهردار میبد، عزیزاله داورپور رئیس شورای اسلامی شهر میبد، الهام دهقان مسئول کمیته جامعه ایمن شهرداری اندیشه تهران و سعید کلانتری سرپرست مرکز بهداشت شهرستان میبد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

در این جلسه فرماندار ضمن بیان دغدغه های مسئولین در خصوص حوادث و آسیبهایی که شهروندان را تهدید می کند، گفت: این آسیبها برای تمام مسئولین، از حساسیت بالایی برخوردار است، متاسفانه آسیبها جبران ناپذیرند و بروز هر حادثه، خانواده ها را با مشکلات و بحران ها مختلف مواجه می کند.

وی افزود: یکی از حوادثی که همشهریان بیشتر درگیر آن هستند حوادث رانندگی است بطوریکه در شهرستان میبد در 4ماهه گذشته 6 تصادف منجر به فوت داشتیم و این فاجعه است امیدواریم دیگر شاهد بروز این گونه موارد نباشیم.

در ادامه الهام دهقان مسئول کمیته جامعه ایمن شهرداری اندیشه در خصوص نحوه ایجاد این کمیته عنوان کرد: جامعه ايمن بطور رسمي در اولين كنفرانس جهاني جلوگيري از حوادث و آسيبها در سپتامبر 1989 در استهكلم سوئد بوجود آمد و بیانیه ای مبنی بر اینکه تمامی افراد بشر باید از ایمنی و تندرستی یکسانی برخوردار باشند بدست آمد.

وی در ادامه افزود: در سال 74 کمیته جامعه ایمن در ایران فعال شد و در حال حاضر، در هر استان یک شهرستان بعنوان پایلوت انتخاب شده و در استان یزد شهرستان میبد بعنوان پایلوت جامعه ایمن معرفی شده است.

دهقان با اشاره به موفقیتهای جامعه ایمن در شهرهای دیگر عنوان کرد: ایمنی تصادفی نیست، اگر مسئولین در انجام پروژه ها و برنامه های خود دید و نگاه ایمنی داشته باشند می توان از بروز حوادث و آسیبها جلوگیری کرد و این موضوعی است که جامعه ایمن دنبال می کند.

در انتهای جلسه محمدحسین هدائی شهردار میبد بعنوان رئیس کمیته راهبردی جامعه ایمن شهر میبد انتخاب شد و بزودی دبیرخانه این کمیته در شهرداری مستقر خواهد شد.

 

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.