Skip to Content

وعده های سرخرمنی مسئولان میبد؛

از روز زمین ماندن مصوبه شورای ترافیک میبد تا توقف آتش نشانی چهارم در ایستگاه اول و بی تأثیری اقدام لودری آقای شهردار


توقف آتش نشانی چهارم در ایستگاه اول، عدم راه اندازی اینترنت نسل 3 همراه اول، عدم افتتاح مهمترین پروژه شهرداری میبد در موعد مقرر، روز زمین ماندن برخی مصوبه های شورای ترافیک و بی تأثیری اقدام لودری آقای شهردار از جمله مواردی است که علی رغم وعده مسئولان دردی از مردم دوا نکرده است.

به گزارش میبد خبر،  نارین نیوز نوشت:  مسئولان سابق و فعلی شهرستان هر از گاهی در مصاحبه ها و انتشار گزارش های عملکرد، وعده و وعیدهایی را به مردم می دهند که پس از مدتی از عملی کردن آن عاجز می شوند.

روی زمین ماندن مصوبه شورای ترافیک

معاون سابق فرمانداری میبد در تاریخ ۶ بهمن ۱۳۹۱ اعلام کرده بود که  بر اساس آخرین مصوبه شورای ترافیک شهرستان میبد در آن سال و در جهت کنترل بار ترافیکی خیابان امام، صرفه جویی در هزینه و وقت همشهریان عزیز و خودروهای عبوری، هرگونه پذیرایی در وسط خیابان امام خمینی حد فاصل  پارک فلسطین تا سه راه یخدان ممنوع می‌باشد.

فلاح گفته بود، در این طرح کلیه کسبه و مردم ولایتمداری که نذر و یا نیت پذیرایی در این مسیر دارند فقط می‌توانند در پیاده رو به این امر اقدام نمایند و در صورتی که به هر نحوی پذیرایی در خیابان امام صورت گیرد توسط عوامل اجرایی، سد معبر شهری و نیروی انتظامی  پلیس ۱۱۰ جمع آوری و با متخلفین برخورد می‌شود.

با این که دوسال و اندی از مصوبه شورای ترافیک شهرستان در رابطه با موضوع ممنوعیت پذیرایی در وسط خیابان امام خمینی میبد می گذرد، چند روز پیش و همزمان با اعیاد شعبانیه، شاهد حجم عظیمی از ترافیک در خیابان امام بودیم که ناشی از پذیرایی از شهروندان در وسط خیابان بود.

هر چند در وهله اول این موضوع یک امر عادی به نظر می رسد، اما در صورت بروز یک حادثه عمدی یا سهوی ممکن است عواقب ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد. بگذریم که این مسئله را نیز در ذهن به وجود می آورد که چرا مسئولان، مصوباتی را در جلسات خود می گذرانند که توان عملی کردن آن را ندارند.

توقف آتش نشانی چهارم در ایستگاه اول

اوایل مهرماه سال گذشته شورای اسلامی‌شهر میبد اعلام کرد، به منظور پوشش منطقه شمال شهرستان میبد به ایستگاه آتش‌نشانی و با توجه به نیاز شهر بفروئیه اولین ایستگاه آتش‌نشانی مشترک بین شهرهای میبد و بفروئیه در بلوار رسالت احداث خواهد شد.

ظاهراً قرار بود این ایستگاه در محلی به مساحت ۵۰۰ مترمربع واقع در بلوار رسالت احداث شود که تا امروز و پس از گذشت ۹ ماه هنوز این امر محقق نشده است.

اینترنت نسل ۳ همچنان پشت خط راه اندازی

۲۶ اردیبهشت ماه گذشته بود که یحیی کارگر شورکی در گفتگو با نارین نیوز اظهار داشت: اقدامات لازم درخصوص نصب تجهیزات اینترنت نسل ۳ همراه اول در ۵ نقطه شهرستان انجام‌شده و این سامانه به‌زودی در میبد راه‌اندازی می‌شود.

حدود یک ماه از وعده رییس مخابرات میبد مبنی بر راه اندازی اینترنت نسل ۳ همراه اول طی چند روز آینده در ۵ نقطه شهرستان و توضیح درخصوص علت تأخیر در انجام این پروژه می گذرد ولی هنوز وعده این مسئول و خدمتی که قرار بود در ماه های پایانی سال گذشته به مردم ارائه شود، عملیاتی نشده است.

مهمترین پروژه شهرداری میبد در موعد مقرر افتتاح نشد

شهردار برکنار شده میبد که در روزهای پایانی فروردین و اردیبهشت تلاش مضاعفی برای راه اندازی پروژه های شهری انجام می داد، اعلام کرده بود مهم‌ترین طرحی که ما سعی داریم تا نیمه شعبان به بهره‌برداری برسانیم پارک بانوان میبد است.

هدایی در گفتگو با نارین نیوز، از ‌افتتاح پارک بانوان در نیمه شعبان بعنوان مهمترین پروژه شهرداری یاد کرد، اما آن طور که به نظر می رسد، این وعده نیز عملی نشده است.

هرچند روابط عمومی این نهاد در اقدامی پیش دستانه و البته مسئولانه اعلام کرده که با توجه به پاره ای از مشکلات بوستان بانوان، از جمله عدم نصب باکس های زباله، عدم نصب کف فرش محوطه بازی کودکان و عدم تکمیل وضعیت مناسب، این بوستان در چند روز آینده به بهره برداری می رسد.

بی تأثیری اقدام لودری آقای شهردار

شهرداری میبد که از هر جهت در برخورد با مسدودکنندگان معابر و پیاده روها ناکام مانده بود، اواخر دی ماه ۱۳۹۳، در یک اقدام لودری در صدد برخورد با سدمعبر محدوده میدان شهید صدوقی برآمد.

اجرائیات شهرداری میبد باتفاق شخص شهردار با یک دستگاه لودر و یک دستگاه ماشین آتش نشانی در صحنه سد معبر حاضر شده و صاحبان این مغازه‌ها را تهدید نموده که در صورتی که وسایل مغازه را از پیاده‌رو جمع نکنند، با لودر این اقدام را انجام خواهند داد.

نکته تامل برانگیز آنجاست که یک فرد مسوول در آن زمان اعلام کرده بود این اقدام موثر واقع شده و صاحبان مغازه‌های مذکور از خواسته‌های خلاف قانون خود کوتاه آمده و رفع سدمعبر نموده‌اند. موضوعی که خلاف واقع به نظر می رسد و هنوز معضل سدّمعبر در آن محدوده و نقاط مشابه مشهود است.

ورودی میبد همچنان در خاموشی

رئیس اداره برق میبد، آذرماه ۱۳۹۳ در حضور آیت الله اعرافی امام جمعه شهرستان، از بهره برداری پروژه روشنایی و ایجاد گاردریل از پل خورشید تا میدان آیت الله خامنه ای تا عید (نوروز) خبر داد.

عدل ثانی گفته بود: روشنایی و ایجاد گارد ریل از پل خورشید تا میدان آیت الله خامنه ای به طول ۲۵ کیلومتر به صورت رفت و برگشت با اعتباری بالغ بر ۳میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از طرح های مشارکتی در شهرستان میبد است که تا عید به بهره برداری می رسد.

گفتنی است با گذشت سه ماه از عید، گویا هنوز وعده این مقام مسئول عملی نشده و بهره برداری از این پروژه نیز صورت نگرفته است.

منبع: نارین نیوز




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 3.0 stars out of 5.


صمد
دلت خوشه..میبدخبر.شهردار رو برکنار میکنن.تو هم هنوز دنبال مصوبه وعملیات اجرایی آقای هدایی میگردی...حیف از طلا که خرج.........
-2 (2 آرا)
پست شده در ۱۳۹۴/۰۳/۲۳ ۱۴:۵۳