شناسه : 13610976
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد:

با الهام از فرهنگ غنی عاشورایی،«تحریم آب» هم موجب تسلیم نمی‌شود


دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب راه جلوگیری از تحریف شخصیت امام ره گفت: امروز همه ما باید نسبت به اصول و آرمان های امام و انقلاب حساس و غیرتی باشیم زیرا اگر این حساسیت و غیرت نباشد هر کسی به خود اجازه تحریف و سوء استفاده را می دهد.

به گزارش عصر فرهنگ، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد در گفتگو با یزد رسا، با اشاره به تشکل شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور اظهارداشت: بسیج دانشجویی یک نهاد فرا تشکلی است که بزرگترین تشکل دانشجویی در جهان اسلام است که گستردگی نیرو و دفاتر را داراست و چارت سازمانی منسجمی دارد که شورای تبیین مواضع بیسج دانشجویی کشور عالی ترین نهاد تصمیم گیری است در موضع گیری های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی.

سامان نیازی افزود: هر اتفاقی که افتاده یا قرار است حادث شود بسیج دانشجویی شورایی دارد به نام شورای تبیین مواضع به عنوان عالی ترین شورای تصمیم گیری که در خصوص آن ها موضع گیری می کند. تعریف جامع از شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور عبارت است از: عالی ترین شورای تصمیم گیری بزرگترین تشکل دانشجویی جهان اسلام.

وی تاکید کرد: شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی کشور جریان سازی فکری را نیز انجام می دهد و درتصمیم گیری ها و موضع گیری ها این جریان سازی فکری را دنبال می کند.

نیازی با اشاره به تصمیم اخیر شورای تبیین مواضع دانشجویی استان یزد گفت: تجمع دانشجویان بسیجی استان یزد، در میدان امیر چخماق در سوم اردیبهشت ماه در محکومیت جنایات آل سعود در یمن برگزار شد که یکی از موضع گیری های ما بود که به واسطه آن اعلام انزجار شد از وحشی گری های آل سعود در یمن.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه این شورا تعاملی است تاکید کرد: با مسئولین دستگاه های اجرایی و انقلابی تعاملات خوبی را داریم و هر کجا مشکلی را احساس کنیم نماینده جنبش دانشجویی با مسئولین مربوطه تعامل را خواهد داشت.

نیازی با اشاره به اینکه کار جنبش دانشجویی صرفا انتقاد نیست بیان داشت: از مسئولینی که زحمت می کشند تقدیر و تشکر می کنیم اما در کنار این تقدیرها اگر جایی ببینیم که  باید انتقاد شود انتقاد می کنیم.

وی با اشاره سخنان رهبری در بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام(ره) تصریح کرد: یکی از اصول اولیه امام خمینی ره در موضوع حرکت به سمت انقلاب و پیشبرد آن استکبار ستیزی امام ره بود که این یک چیز طبیعی و بدیهی است. سال های سال از قبل از انقلاب استکبار بخصوص غرب به سرکردگی آمریکا ایران را به حیات خلوت خود تبدیل کرده و چپاول می کردند و این ها باعث شد امام ره اصول انقلاب را در نفی استکبار پایه ریزی کند اما اکنون عده ای می خواهند استکبار ستیزی را بی معنا جلوه دهند.

سامان نیازی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب راهجلوگیری از تحریف شخصیت امام ره را بازخوانی اصول انقلاب دانست و اظهار داشت: وقتی اصول امام خمینی ره بازخوانی شود دیگر امکان سوء استفاده نخواهد بود. امروز همه ما باید نسبت به اصول و آرمان های امام و انقلاب حساس و غیرتی باشیم زیرا اگر این حساسیت و غیرت نباشد هر کسی به خود اجازه تحریف و سوء استفاده را می دهد.بدون شک کسانی که منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح می دهند در پی تحریف امام ره و اصول امام برآمده اند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در ادامه با تاکید بر فرا مکانی و قرا زمانی بودن اندیشه های امام ره گفت: امروزه از  کشورهای آفریقایی گرفته تا آمریکایی برای امام ره مراسم یادبود و گرامی داشت گرفته می شود که این نشان از پایان ناپذیری بدون مرز بودن راه و منش امام ره است.

دبیر شورای تبیین مواضع دانشجویی استان با اشاره به توطئه های متعدد دشمن در دلسرد کردن مردم از نظام اسلامی افزود: همانطور که امام ره نیز تاکید کردند باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت ما آسیبی نرسدکه البته برخی می خواهند این جمله امام ره را کم رنگ جلوه دهند در حالی که ما ولی فقیهی را داریم که که با یک سخنرانی چند دقیقه ای توطئه های دشمن را خنثی می کند و این موضوع باعث هجمه مستقیم دشمن به اصل ولایت فقیه است.

وی با استناد به سخنان امام خمینی ره در صحیفه تصریح کرد: همانطوری که امام ره فرمود در حل مشکلات دولت جمهوری اسلامی شریک و در حل آن کوشا باشید که این نشانه این است که باید از همه دولت ها حمایت کرد همانطوری که مقام معظم رهبری از تمام دولت ها حمایت کرده و می کنند و همراه با این حمایت ها،  تذکرات و توصیه هایی نیز فرمودند. ما بسیج دانشجویی به عنوان بازوان ولایت فقیه پیگیر مطالبات و دغدغه های ولایت فقیه هستیم.

نیازی تاکید کرد: ملت ایران بر اساس فرهنگ عاشورا قیام  و از فرهنگ غنی عاشورا الگو می گیرد و در این فرهنگ تحریم آب هم موجب تسلیم نمی شود که این کاملا مخالف نظری است که قبلا اعلام شده است از سوی یکی از مسئولین .

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در ادامه تصریح کرد: برای پیشبرد امور کشور دولت ها باید اطلاعت ولایی از ولی فقیه را داشته باشند که مقام معظم رهبری در اسفند سال گذشته سیاست های اقتصاد مقاوتی توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است که باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی مبارزه با اشرافی گری را از اصول مهم اقتصاد مقاومتی دانشت و اظهار داشت: تا با اشرافی گری مبارزه نشود امکان پیشرفت نیست. از برکات جمهوری اسلامی این است که رهبرای جمهوری اسلامی ساده زیست اند و این مشی باید سرلوحه دیگر مسئولین کشور قرار گیرد.

نیازی عنوان کرد: بسیج آمادگی دارد در عرصه هایی که دولت اعلام نیاز کند برای تحقق اقتصاد مقاوتی کمک کند.